مقالات

فواید لامپ LED

کاربرد لامپ ال ای دی LED از دهه های گذشته در صنعت الکترونیک کاربرد داشت، و برای خاموش یا روشن بودن نمایشگر لوازم مولتی مدیا و نشان دهنده های الکترونیکی و ماشین الات مورد استفاده قرار می گرفت.اما در حال حاضر LED ها به نحوه خاصی تولید می شوند که نور را درجهت خاص متمرکز می کنند، و به صورت چیپ های کوچکی هستند که معمولا در یک شیشه گنبدی شکل قرار دارند و دارای سایز چوب کبریت هستند و به سختی می شکنند. همچنین به آسانی با تغییر در ساختار فیزیکی و مواد تشکیل دهنده ال ای دی نور در رنگ ها و شدت های مختلف و با طول موج مشخص و رنگ خاص تولید می شود.

به عبارتی دیگر لامپ های LED فاقد پرتوهای مادون قرمزو ماورابنفش هستند که سایر صنایع روشنایی ایجاد می کنند و LED ها به سلامت چشم و محیط آسیب نمی رسانند . LED های سفید قابلیت تولید همه رنگ را داشته و علاوه برآن از انرژی بسیار کمی درمقایسه باسایر لامپ ها و LED های قدیمی , برای تولید روشنایی استفاده می کنند.

به همین دلیل روز به روز استفاده از LED ها بیشتر می شود , باتوجه به مزایای LED ها پیش بینی می شود، درآینده نزدیک شاهد تغییروتحولی عظیم در LED های روشنایی و تصویر باشیم. مقایسه لامپ LED با لامپ های دیگر در طول عمر قابل بحث و مقایسه نیست. امروزه با گذشت زمان LED ها پیشرفت کرده وتحول عظیمی در صنعت روشنایی ایجاد شده است.

 

خصوصیات لامپ های ال ای دی

این لامپ‌ها دارای کارایی و طول عمر و بازده انرژی بالا چند برابر لامپ‌های رشته‌ای هستند و به شکل قابل ملاحظه ای از کارآمدی بالاتری نسبت به دیگر لامپ‌های فلورسنت برخوردارند. پیش‌بینی می‌شود که در دهه آینده بازار لامپ‌های ال ای دی بیش از دوازده برابر شود و این رقم از ۲ میلیارد دلار در آغاز سال ۲۰۱۴ تا ۲۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رشد سالیانه ۲۵٪ داشته باشد. شاخص بهبود راندمان مصرف نیز از سال ۲۰۱۶ به بعد، میزان مصرف انرژی لامپ‌های ال ای دی به حدود ۱۰ درصد میزان مصرف لامپ‌های رشته‌ای رسیده است.

 

مزایا ی لامپ‌های ال ای دی طول عمر

اولین و مهم‌ترین معیار، در لامپ‌های ال‌ای‌دی محسوب می شود. لامپ‌ها ال‌ای‌دی طول عمری بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار ساعت دارند. این طول عمر در مقایسه با لامپ های دیگر بسیار بیشتر است.

 

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *